dilluns, 16 de juliol del 2007

Perles del Polònia 20 (8/2/2007)

Estimats Poloniaddictes,

Aquesta gent curra molt, eh! Sort en tenim.... es veu que fins a Tenerife han suspès el carnaval...

LES PERLES (per ordre d'aparició)
- Problemes amb el càtering. Puigcercós: "A ningú se li escapa que aquest bocata està dur... O càtering nou o marxem del Govern!" El President Montilla vestit de cambrer pren nota: "Canviar el càtering dels consellers d'Esquerra". Només d'Esquerra? "És clar, els del PSC tenen canapès a la sala VIP".
- El disc dur del President Montilla es "penja". El Conseller Saura se n'adona i intenta el reset... res... caldrà reinstal·lar el sistema operatiu amb el nou Windows Vista! Molts bons els efectes especials de la trepanació cerebral.... però s'han passat, ara el President va massa espitat! El Conseller Maragall es tem el pijor: "Per mi que té un virus, com en Pasqual"
- La reunió dels jutges del Suprem és una espiral de despropòsits, sobretot quan apliquen el codi penal de 1944 i el retrat de Franco comença a aplaudir.
- Reunió de la permanent de Convergència i Unió. La senyora de la neteja esdevé el nou gurú d'estratègia política amb l'exclamació: "Ui, aquí s'ha de fer neteja". Artur Mas n'està molt orgullós: "Dieu que sóc un pijo però jo estic en contacte amb la gent del carrer". Ramona-gurú: "Ep, que això era abans, ara només netejo despatxos".
- El President Maragall dicta les seves memòries. Parlant de la Corpo el President té una llacuna mental i truca a Pujol perquè li recordi què li va dir. La resposta és "pòtol". Però aquest no és el problema. El problema és que Pujol ja ha parlat de tots els temes maragallians per definició (els jocs, les rondes, les eleccions del 99), així que Maragall fa un cop de timó: "Saps què, farem un replantejament: capítol 20: el cas Banca Catalana"
- Mònica Terribas sobre la memòria històrica. "Per què? No me'n recordo..., ja ja. Ara en sèrio, entrevistem l'historiador Roberto de la Cierva: "la dictadura no fue ni dictadura, fue un régimen fuerte que facilitó la llegada de la democracia". Ep, atenció, sona el telèfon d'al·ludits: És Franco! "Cómo que lo mío no fue una dictadura? Y además, lo de la llegada de la democracia no fue culpa mía, sino de Juan Carlos!".

EL MILLOR
- Un Carod immens menjant al despatx és interromput per Puigcercós, igualment immens, que fa que retrunyin les parets. Pq? Carod s'està menjant el decret del castellà amb patates i en Puigcercós la llei de la dependència. Els líders d'Esquerra estan amoïnats. Carod: "Com això continuï així rebentarem".

EL PITJOR
- El cicle de desallotjament i okupació de la kasa deshabitada.

KA FORT
- La paròdia del programa Silenci? del 33 m'ha encantat, sobretot la doble de la Bibiana Ballbè. El que no m'ha agradat és l'entrevista falsa a Jacko, el lladre silenciós.... em feia una mica de ràbia el paio... i el símil de la imatge de silenci... molt fort tios.

L'OCASIÓ PERDUDA
- El quartet Adrià&Adrià i Ruscalleda&Rusqui... Conclusions: A l'Adrià de debò se l'entén menys que al del Polònia. No cola que l'Adrià autèntic recomani tant les coses henhilles. Ah, i que els cuiners a la cuina i els actors al Polònia :(

ELS ACUDITS DE MATEU PRADOS
- Els metereòlegs van anunciar precipitacions de neu a tot Catalunya, però sembla que els únics que es van precipitar van ser ells. Molt bo el nou home del temps a Polonews, anunciat com el crack de les prediccions. És ZP: "Se acercan lluvias: estamos en el principio del fin de la sequía... es más, dentro de un año estaremos mejor que ahora..."

EL MONÒLEG DEL PRESIDENT MARAGALL
- "Catalans, fins ara m'he mossegat la llengua [???] perquè el meu càrrec no em permetia opinar sobre una qüestió tan important (i no em refereixo a Ventdelplà) sinó a l'OPA de Gas Natural. Jo m'ensumava que no funcionaria, perquè no té sentit que una companyia de gas compri una elèctrica. El Gas ciutat és molt millor que la vitroceràmica. Ho vaig discutir amb Fornesa i Brufau. No els veig jo amb el fregall i el KH7. Amb la vitro et passes mitja hora esperant que s'escalfi.... a més, tothom sap que la paella no surt igual.... fins i tot vam muntar un concurs de palelles. Qui va guanyar? D'acord, van guanyar ells, però no per culpa del gas sinó perquè no ens vam posar d'acord amb la sal i va quedar hoho. El temps m'ha donat la raó: nosaltres no ens vam menjar la paella però ells s'han menjat un bon marrón."