dilluns, 16 de juliol del 2007

Perles del Polònia 28 (19/04/2007)

Estimats Poloniaddictes,


Amb el cap emboirat pel refredat primaveral de rigor i un maldecapespantós em disposo a veure el Polònia que tinc enregistrat i que em diuen que va ser bo-nís-sim, a veure si m'animo....


LES PERLES (per ordre d'aparició)

- Rajoy, Acebes, Piqué i Zaplana en animada sobretaula. Han quedat per dinar per gravar un vídeo de comiat a una secretària que es casa i, ja se sap, l'alcohol afluixa les llengües, una cosa porta a l'altra i Acebes acaba confessant que l'autor dels atemptats de l'11-M va ser...... AL-QAEDA! Sort de Rajoy, a punt per apretar el botó "delete".

- Franco entrevistat en un programa del cor [o de les vísceres, hauríem de dir] sobre el seu fill il·legítim. Quan per fi ho admet "no sé cómo sucedió" apareix a l'altra banda de la pantalla el seu fill, que es diu Mohammed i viu a Marraqueix. És clavadet a ell però... és moro i l'imita... de por. I encara no s'ha acabat. Sembla que "la Gemio" li té preparada encara una altra sorpresa, un altre fill il·legítim, igualment clavadet, i que és magistrat del Suprem. Por, eh?

- Roda de premsa a Renfe: "Vist que tots les accions empreses no han funcionat, hem acordat, retardar Catalunya 20 minuts"

- Adrià&Ruski convidats estrella de la Teletienda, presenten l'adriamatic2007, un suposat aparell que serveix per esferificar, i recordeu "si la VISA t'ho pot deixar, l'Adrià t'ensenya a menjar".


EL MILLOR

- Rajoy segons abans de que comenci "Tengo una pregunta para usted" repassa mentalment la llista de preus i el mantra "a por ellos, oe". Les preguntes són idiotes i les respostes, ni te cuento. Que si quina és la tecla per "seleccionar todo", que si Ràcing-Hércules qué, que si les normes de circulació, que si els problemes de Jaimito, i el rellotge avança. El gran Lorenzo Milá té la solució. Les 50 preguntes que queden les faran totes a l'hora. I el gran Queco-Rajoy té el seu minut de glòria, amb un reguitzell de respostes inconnexes, però possiblement encertades que inclouen: "pasapalabra, al fondo a la izquierda, X, Chuck Norris, los Beatles, Pío XII, no puedorr, Falete, a medias.... que alguien diga talleu és bona, por favoooooor". Rajoy ha estat en aquest capítol el Messi de la setmana.


EL PITJOR

- Carod i Puigcercós enxampen els seus companys consellers a puntíssim d'espiar la llibreta del President. I ara qui els enxampa és Montilla, of course. "Això és el colmu." .... Però jo m'he perdut. No sé què li agafa al President que diu que els consellers han de parlar amb una sola veu i els dóna una sobredosi d'oxígen. Total, que acaben cantant com els 7 nans "aibò, aibò, anem a governar" i són interromputs per dos soldats japonesos que ha colocat el guionista nou "from Iowa". A Soler no se li escapa de cridar "Talleu, és horrible"


SURREALISTA

- El Vaticà desaprova la parròquia de Vallecas... però el Papa ja ha pres mesures. S'ha plantat una caçadora texana sobre la vestimenta blanca i guitarra elèctrica en mà xilla: "Ale, tronki, amén" ??????


ELS ACUDITS DE MATEU PRADOS

- Polonews. Escàndol en un parvulari. Els nens de 3 anys criden molt... I escàndol també a la política balear. M. de la PPau Janer serà candidata pel PP mentre sosté que continua recolzant a CiU a Catalunya "Ni tan sols les seves novel·les són tan poc creïbles". I per cert que la veiem presentant el seu últim llibre "Me caí de un columpio... y al despertar era del PP".

ARXIU HISTÒRIC (reciclatge de gags)

- Rumors de dimissió de Pepe Bono. Només d'entrar al desptax de ZP, aquest se li abraona i li agraeix el suggeriment... "no me digas más". Entra M. Teresa i el mateix.... Bono, desconcertat, amb els altres 2 ja desapareguts no ho acaba d'entendre: "pero si sólo quería preguntarle la hora..."


LA NOVETAT

- M. de la PP Janer [els gestos són clavadets, clavadets] repeteix la seva ja mítica frase: "que m'hagi fet d'es PP no vol dir que compartesqui ses seves idess".... perdó?? I és que ella ja es veu "Miss Parlamento i Consellera de Cultura del Govern Baleà"

- Un nou guionista a Polònia. No ho he entès. És el James Stewart del "Minoria absoluta" però no ho diuen... l'únic que sabem és que parla com ell i que els seus referents són els dels americans. (¿?)

- Eleccions municipals. Els candidats responen. El tema l'habitatge. Jordi Hereu, brillant, "l'últim crit en política de pisos"; Xavi Trias, invencible en el domini de la "r"; Imma Mayol, antisistema però menys; Jordi Portabella, calcat; Alberto Fernández Díaz, el més soset.


EL MONÒLEG DE RAJOY (al míting de suport a Sarkozy)
- "Merci, Sarkozy, merci en français la patrie, merci la vache que rie, je suis Rajoy. En España yo tengo a Zapatero que es muy malo y es amigo de los terroristas, les terroristes. Ségolène es amiga de Zapatero y por tanto es amiga de ETA, amie de ETé, n'est-ce pas l'extraterrestre, les terroristes. Es que Zapatero no sé que le ve. Je ne sois que le vois Je ne sais pas. Mais [ens ensenya una superfoto en biquini d'Elle], será por sus ojos azules como el océano, comme l'ocean, será su cabello negro como el chapaporte, le chapapoi, será su sonrisa que deja jilipollas, jilipoi? Escuchadme. Escuchadme moi. Sarkozy, si Ségolène fuera mon rival, mi rival electoral, yo me la comería a bocados, de lo buena que está, que está como un croisán. Ségolène, je t'aime"


EL MONÒLEG DEL PRESIDENT MARAGALL

- "Catalans, diumenge a la tarda vaig anar a veure 300 amb la Diana. És que des de la negociació de l'Estatut que no veia escenes de sang i fetge i mira. I un cop al cine començo a menjar crispetes [ja sé que això molesta, però jo tinc una manera de no fer soroll perquè me les humitejo una mica a la llengua i quan les mossego no fan soroll] i amb això que em truca el Montilla [jo al cine no apago el mòbil, només el deixo en modo silencio. Però un dia me'l vaig deixar i van sonar els Segadors. Tota la platea es va aixecar i es va montar un pitote]. Total que em truca el Montilla, surto de la sala i em diu que el Carod diu que si tomben l'Estatut demanarà la independència i que què pot fer. I jo que sé que pot fer! A ell no el van fixar per mantenir a ratlla els d'ERC? Jo no vaig tenir cap problema. Jo els vaig concedir la independència, els vaig fotre fora. Je, je, que caróoon. Total, que entre una cosa i l'altra em té mitja hora [no és que parlés molt, és que parlava lent] i quan torno ja ha acabat la peli. Tots morts. Total, que me l'he baixada de l'emule i avui la veuré [ja sé que això o queda bé dir-ho per la tele, però com que jo sóc d'aquesta manera]. Ei, que m'hi peso (fa la demo de les crispetes). Ho veieu? Visca Catalunya."


Talleu, és bona!