dilluns, 16 de juliol del 2007

Perles del Polònia 24 (8/3/2007)

Estimats Poloniaddictes,

La crisi del Barça també afecta Polònia? Hem millorat la marca respecte de la setmana passada però la "remuntada" encara no s'ha produït.... així que el resum és més aviat escàs... a veure si aquest vespre amb el Madrid hi ha més sort ;)


LES PERLES
(per ordre d'aparició)
- Acebes la nova estrella de l'anunci de l'emissora iCOPE "La vieja forma de escuchar la radio."

- Piqué i Carod discuteixen sobre l'apassionant tema, el millor peix es menja a Cambrils o Vilanova? Estan en un cafè i han de passar-se al castellà perquè el cambrer no els entén. Entra Mas deprimit i parlant de la "trista Catalunya montillera". També li costa fer a entendre al cambrer que vol un "cafè". Ha d'acabar canviant a "café". Carod pronostica que el català desapareixerà d'aquí a... 20 segons. I, efectivameeeent, però els que canvien són ells, que ara parlen en castellà i el cambrer en català. Més munició per la Gabancho? Ànims, Pueyo.

- El Govern Montilla ja porta 100 dies de rodatge i els personatges de Polònia fan les seves pròpies valoracions amb el joc de la frase maleïda, el de construir una frase a base d'anar afegint, cadascun d'ells, una paraula que cal anar memoritzant. Montilla (Maragall) és (Papa) un (Adrià) president (ZP) dolent (Mas) i (Piqué) segrestat (Otegui) per (Juan Carlos) Roviretxe (Acebes) i (Príncep) separatistes (Rajoy) brillants (Carod) però (Maragall) també (Papa) sosos (Adrià) i (Mas) piiiiiiiiiiii, el que la caga és ZP que s'ha oblidat de la paraula "també". Ohhhhhhhh

- Franco: "Es cierto que están volviendo los grupos musicales de toda la vida? Génesis, Eagles (águilas imperiales... con aquella canción mítica sobre la cárcel California), los Police (ya era hora, con tan bonito nombre). Aquí no echo en falta la música, sobre todo desde que Lauren Postigo está por aquí..."

- Augment de la corrupció urbanística als ajuntaments. A la constructora Guix hi ha una reunió al més alt nivell, candidats Figueró presenta el seu nou catàleg de possibles alcaldes per a les municipals. "Amb candidats Figueró, què fàcil és la requalificació". Sembla que el Sr. Guix va quedar encantat amb la comanda dels altres anys. En el catàleg hi ha de tot, CiU, PP, ERC, IU... però al final el Sr. Guix es queda un assortit amb una mica de tot per tenir les "requalificacions garantides".

- Rajoy sorprèn Acebes al llit amb una morenassa mentre escolta Jiménez Losantos. Diu que ho fa perquè el seu programa prometia "Ayudas a los que quieren tener hijos."

- El Bulli ple fins dalt i el maître de vacances... Adrià ataca a una parella "No lo poden fer... venir al Bulli sense reserva". Davant seu hi ha 38.682 persones. El 2.154 és un romà (de l'Imperi Romà, vull dir). Quan només els falten 200 per davant, la parella ja ha criat.

- El rei Juan Carlos amb la premsa del cor. "Maria, pon-me con Isabel... no la Gemio no, mi prima, la reina de Inglaterra... sí, busca por "s" de segunda... Isabel, reina, congratulations por el Oscar.... ah, que no eras tu, era una actriz? Vaya, pues nada, recuerdos a Camilla".

EL MILLOR

- L'evolució dels militants d'ERC a través d'un grupet d'amics que es troben en un bar. El 1992 la prioritat ha de ser la independència i els militants tenen pinta hippy. El 1999 ja estan en un restaurant i la preocupació és la de millorar el finançament del país i dels militants, amb pinta modernillos i poques ganes de cridar independència. El 2007 el restaurant és de disseny i la prioritat és mantenir-se en el Govern perquè el partit necessita diners i la pinta és la d'altcàrrecdelGovern que fa callar a un grup de joves de la taula del costat que reclama la independència.

EL PITJOR
- El Papa navega per Internet amb un ratolí de St Pancraç. Ha trobat un tron d'or amb mp3 inclòs i se'l vol comprar quan... l'interromp el cobrador de l'SGAE que vol cobrar drets per les pregàries (per això Déu viu com Déu, diu). Queden en pilotes ell i l'acòlit coberts només per la bandera vaticana.

KA FORT
- Otegui parla per telèfon amb ZP mentre empeny la cadira de rodes de De Juana: "Bueno ya sabes nuestras reivindicaciones: Navarra, autodeterminación y una espalda de cordero para Iñaki... oye, tu hablas con quieras, pero lo importante era salvarle la vida, no?" (llàstima que amb l'entusiasme de la conversa, deixa anar la cadira i De Juana se'n va carrer avall fins a estimbar-se.... justícia poètica?)

LA IMATGE DEL DIA
- Les imatges cedides per la televisió cubana de Castro saltant i ballant.

LA PICADA D'ULLET
- Carod a Mas: "Estic preocupat. Hem de fer avançar el català." Mas: "Amb Montilla segur que avança, cada dia s'inventa una paraula nova..."

ARXIU HISTÒRIC
- Documentos FAES ens demostra que Catalunya NO és una nació. Com? Desmitificant al mateix Guifré el Pilós "De nació res de res, l'única nació és Espanya".

EL GAG TRANSVERSAL
- Montilla fa el seu propi balanç en conferència de premsa. Sembla que ens pensa explicar CADA UN d'aquests 100 dies: El primer dia tothom em felicitava, el segon dia vaig anar al super perquè sóc una persona humil, el dia 3 vaig tenir una reunió de govern i em vaig quedar fritu, el dia 4 va ser molt àdhuc...
- El President Montilla continua... el dia 63 se'm va morir el ficus, i no li vaig dir al Saura... el dia 64 vaig anar a fer-me unes fotos per renovar-me el carnet, el 65 vaig menjar fideus amb l'Iceta i vaig exclamar cabòries! posant-me les mans al cap...
- Montilla va pel 97, vaig entendre l'acudit que m'havien explicat el dia 76, el dia 98 "anteahir" vaig trucar al lampista, el dia 99 també va ser molt "àdhuc". El dia 100, avui, estic aquí. Més preguntes? El pati de butaques està clapat. Suposo que en l'ànim de tots està saber quins plans tinc... el dia 101 "mañan"...

EL MONÒLEG DEL PRESIDENT MARAGALL
- Catalans, és divertit això de jugar a la frase maleïda. Feia temps que no hi jugava, jo era més del cavall fort, del pica-paret, del teto... bé al teto no, i a la piragua tampoc (lo mismo que el teto pero debajo del agua). Què cabróoon. Ha estat bé recuperar el joc, jo en sóc un expert, n'he dit tantes de frases maleïdes. Allò de "vostè té un problema, i es diu 3%". O quan vaig dir allò de "s'ha de deixar reposar el souflé". La meva dona em va fotre crits, on vas posant aquestes comparacions? A veure si es pensaran que no cuino bé. Llavors vaig canviar: "Tota la vaselina que sigui necessària". Una altra frase maleïda. La Diana va dir on vas posant aquesta comparació, a veure si es pensaran que jo no... no deixeu que continuï abans no en digui una altra... Visca Catalunya.