dilluns, 16 de juliol del 2007

Perles del Polònia 17 (18/1/2007)

Estimats Poloniaddictes,

Gràcies, Escribano, per deixar-me veure Polònia just abans que comenci OT:

LES PERLES (per ordre d'aparició)
- Montilla a ZP: "Tenemos que hablar de financiación, competencias..." ZP: "Sí, sí, dentro de un año estaremos mejor que ahora". Montilla: "Y nos traspasas el aeropuerto? Y quiero que Catalunya sea independiente". ZP segueix amb el seu rotllo: "Estamos ante el principio del fin de..." Agh, alguna cosa falla! Nooooo! ZP és un holograma!! De la Vega des del control remot intenta resintonitzar-lo davant la desesperació de ZP (el real): "Es que con lo de los vascos no puedo estar por todo". [a Otegui, al telèfon]: "Hombre, lo de Ronaldinho al Atletic lo veo difícil....". Sembla que l'holograma no s'acaba d'arreglar i ara hi ha una interferència de les 3 bessones.
- Un Rajoy molt crescut (literalment) a la tribuna del Congrés de Diputats: "M. Teresa, chúpate esa". Però encara hi ha algú més crescut que s'hi passeja, Jiménez Losantos, i Rajoy queda achiquitat: "Rajoy, eres más blando que ZP con ETA".
- Consell Executiu a la Generalitat. Parla el President: "Us haig de dir tres coses, primera, que hem batut el rècord mundial d'aprovació de lleis, segona, que el Consell Consultiu diu que de les 12.000 lleis, 1.500 són absurdes o ja estaven fetes, i tercer, és que avui és el meu cumpleanyus i us invitu al Frankfurt d'aquí baix, i rapiditu. Ara me'n vaig a fora a fer veure que faig algu i quan entri em doneu el regal sopresa". Els consellers busquen com bojos pel despatx. La Consellera Tura està morta de por "si no li fem un bon regal em farà Consellera de Justícia". En temps de descompte troben el regal ideal i entra Montilla: "Oh, el regal perfecte, la meva primera grapadora, m'heu tocat la fibra, després del Frankfurt anirem al Chiquipark, amb ella vaig grapar l'expedient del Corte Inglés de Cornellà".
- Mas convida Piqué a dinar per intentar fer oblidar el notari. El dinar és al seu despatx perquè -recordeu- no tenen peles, i el càtering és del xino Familia Feliz: "ells són els únics que ens fien perquè Pujol els va donar una subvenció per posar el menú en català". En un altre despatx hi ha el mateix notari, lligat i emmordassat. Mas li enxufa un rotllet de primavera a la boca i li diu: "Paciència, notari, quan tothom s'oblidi de tu podràs sortir". Però Mas hi té tirada en això del notari i li diu a Piqué: "No penso pactar amb ERC, ara mateix truco a un notari perquè en doni fe" [sona el mòbil del pobre notari a l'altra habitació]
- Adrià: "Sóc bon, bon cuiner. L'únic cuiner amb llicència per esferificar. Aquí la Risqui, la meva noia Bulli". Vaya parella. El plat del dia és: "Megacargolada musical amb notes de merengue minipimeritzades"
- Les preses falses són la meva debilitat, i veure el Montilla rient m'ha encantat. Veu en off: "Tio, que el Montilla no riu!"

EL MILLOR
-No hi ha manera, el millor continua essent el President Maragall a la seva intervenció final en bata: "Catalans, no és per res però cada vegada penso més que la televisió i la fama transformen les persones, i no sempre en positiu: Montilla cantant! Jose, fets, no cançons. Ara que jo del Montilla no estaria tranquil: les esquerdes de l'AVE al Prat... lu meu va començar igual al Carmel, i després el 3%, l'expulsió d'ERC... Tot va lligaaat: Ojito Montilla. Però no puc dir res del meu mandat perquè estic escrivint les meves memòries. Serà un treball ambiciós, que no desmereixerà cap de les línies del meu avi. Es diran Harry Potter i en Pasqual. Per Sant Jordi arrasso... què cabrooooon".

EL PITJOR
- El numeret masclista transnochat del Rei fent-se passar per malalt "debo de tener la peste borbónica" per no haver de treballar, vull dir d'atendre a l'ambaixadora de Veneçuela. El Príncep tampoc sembla tenir gaire interès fins que Letizia té a bé de dir-los que la susdita ambaixadora porta un escot que "parece la embajadora de Bailén 22". Patètic el Rei i el Príncep imitant els grans dictadors i/o mandataris del segle... En realitat, l'única que té una mica de gràcia és Letizia imitant al Rei.

JA CANSA
- Sant tornem-hi amb l'autopropaganda. Per anunciar els nous capítols de Lo Cartanyà, me li fan fer d'home del temps (recordant el Set de nit, on feia realment gràcia) "Hi haurà precipitacions als Pirineus... dels propietaris de les pistes d'esquí"

KA FORT
- ZP al seu Consell de Ministres: "Entre el proceso de paz y lo de Catalunya nos crecen los montillas... las encuestas bajan, qué hacemos? Prohibirlas?". Clos vol parlar però ZP el tem i no el vol escoltar: "Ya lo tengo, una ordenanza que...". ZP: "Vale ya, estoy harto de tus ideas de bombero. Largo de aquí que tenemos trabajo". Clos abandona la sala, a fora l'espera un bomber i Clos el despatxa com a assessor seu.

LA CANÇÓ (em sap greu, però aquesta no la coneixia... no deu haver sortit a OT)

[Carod] Amb Maragall tot era molt més... diferent...
[Montilla] Us heu d'oblidar de Maragall... allò no es podia aguantar

[Montilla] En Carod va anar a les 9 hora espanyola
cap a Perpinyà, ja veuràs tu quina conya
Luego el Saura va muntar el autobús de l'Estatutu
Amb els Pasquis al Govern nogensymenys hi havia sustus
[Consellers Carod, Maragall i Tura] Ara que estàs tú és diferent
Perquè no donem notícies ni volem
[Montilla] Us gusta la tila que serveixo en els Consells
Esteu més tranquilus així ja anem fent
El sistema ma funciona, ma va la mar de bé
Li diré al Zapatero que ho apliqui als del PP
[Consellers] Quin bon rotllo hi ha en aquest Govern
[Consellers] Tots nosaltres som molt més que Consellers
[Montilla] Els meus amiguuus, avorrint-nos passamus les hores
[Consellers] Els teus amiguuus, i qui es mogui no surt a la foto
[Montilla] Els meus amiguuus, badallant passamus les hores
[Consellers] Els teus amiguuus, muts i a la gàbia és el nostre eslògan
[Tots] Els meus amiguuuuuuus

ELS ACUDITS DEL MATEU PRADOS
- A les pistes d'esquí no hi ha neu, així que, un consell, no hi aneu.
- Això del comunicat d'ETA dient que mantenen l'alto el foc després de l'atemptat és com si jo digués que m'agrada el Banc de Sabadell mentre obro un compte taronja.
- S'acaba d'estrenar la primera comèdia sobre Hitler, i són a punt d'estrenar-se "Los primeros pasos del jovencito Franconstein", "Pinocchet", i "Con fachas y a lo loco".